FIT Personal Mealplan

Met Jouw Personal Mealplan weet je precies wat je moet eten om je doel te bereiken

4.8 (52 reviews) Bestel en ontvang direct

Realiseer jouw ideale lichaam met het FIT. Personal Mealplan. Het voedingsplan met 40+ recepten en schema's voor elke dag die bij jouw lichaam en leefstijl passen.

  • Laat verkeerde voeding jouw progressie niet tegenhouden
  • Geschikt voor iedereen, van studenten tot gezinnen
  • 14 dagmenu’s om mee te variëren, ieder met exacte het aantal calorieën dat jij nodig hebt om je doel te bereiken
Meer productinformatie

Weet precies wat je moet eten

Dit is geen standaard receptenboek, maar een voedingsplan dat is afgestemd op jouw lichaam en leefstijl. Opgesteld op basis van jouw doel, geslacht, gewicht en activiteitenniveau.

Gevarieerde makkelijke recepten

Elke dag van de week andere recepten. Met alle essentiële voedingsstoffen die jij als sporter nodig hebt voor resultaat.

Geschikt voor jouw situatie

Of je nou een gezin hebt, samenwoont of leeft in een studentenhuis. Het schema past in jouw leefpatroon.

* In het schema is geen rekening gehouden met allergieën en ziekten.

Stap-voor-stap programma

Het schema bevat handige tips en informatie over voeding en gedrag. Zo weet je precies wat je moet doen.

Stap-voor-Stap Voedingsschema om te volgen

  • Voedingsschema dat is afgestemd op jouw doel, lichaam en leefstijl
  • Stap-voor-stap schema om te volgen zodat je precies ziet wat je wanneer kunt eten
  • Duidelijk overzicht van alle macro nutriënten per gerecht (koolhydraten, eiwitten, vetten) zodat je precies weet wat je binnenkrijgt

Smaakvolle proteïnerijke recepten om mee op gewicht te blijven

  • 40+ lekkere, snelle en betaalbare recepten (ontbijt, lunch, diner snacks en smoothies)
  • 14 gevarieerde dag menu’s voor voldoende afwisseling en zodat je niet verveeld raakt
  • Opgesteld volgens de richtlijnen van het voedingscentrum

Boodschappenlijstjes en inkooptips voor alle winkels

  • Lijstjes met essentiele ingredienten die je in huis kunt halen
  • Tips over mealprep zodat je minder moeite hoeft te doen
  • Tips over inkoop zodat je tijd en geld bespaart

Gedragsverandering en motivatie stappenplan

  • Jump start stappenplan voor een effectief begin
  • Opdrachten om stap-voor-stap een blijvende gedragsverandering te realiseren
  • Emergency handleiding voor moeilijke momenten zoals vakanties, feestjes en andere sociale gelegenheden

Het énige mealplan van Nederland dat is afgestemd op jouw doel, lichaam & leefstijl

Er zijn veel algemene producten verkrijgbaar voor de massa.
De meeste voedingsschema’s houden geen rekening met jouw doel, geslacht, gewicht, leeftijd, werk of activiteiten niveau. En omdat ze niet bij jou passen, kan het lastig zijn om het gewenste resultaat te realiseren.

Risico’s van een algemeen schema:

    • Wil je afvallen maar is het meal plan afgestemd op iemand die 10 kilo zwaarder is dan jij? Dan eet je teveel en kom je aan! En dat is natuurlijk niet de bedoeling.
    • Of wil je aankomen, maar is het schema afgestemd op iemand die 10 kilo lichter dan jij? Dan loop je het risico dat je te weinig eet, waardoor je belangrijke voedingsstoffen mist en je doel niet behaalt.

    Dit probleem wordt opgelost met de FIT Personal Meal Plan!

    Dit is namelijk het énige meal plan van Nederland dat rekening houdt met jouw dagelijkse caloriebehoefte. Jouw lichaam verbruikt namelijk elke dag energie tijdens werken, slapen en sporten…

    Afvallen of aankomen is een soort rekensom:
    • Eet je meer dan wat jouw lichaam nodig heeft? Dan kom je aan.
    • Eet je minder dan jouw lichaam nodig heeft? Dan val je af.
    • Hoeveel energie jouw lichaam precies nodig heeft, drukken we uit in een getal: jouw persoonlijke calorie behoefte.

    Jouw persoonlijke caloriebehoefte is afhankelijk van:
    • jouw lichaam (jouw geslacht, lengte, gewicht en leeftijd)
    • jouw leefstijl (hoe actief ben je op werk, met hobby’s en sport)


    Alle dagmenu’s zijn precies afgestemd op jouw persoonlijke calorie behoefte

    Je ontvangt namelijk 14 verschillende dagmenu’s (40+ proteïnerijke recepten) die allemaal precies zijn afgestemd op jouw dagelijkse caloriebehoefte:
    • Wil je afvallen? Dan bevatten de dagmenu’s in jouw meal plan 20% minder calorieën dan jouw dagelijkse energiebehoefte
    • Wil je aankomen? Dan bevatten de dagmenu’s 10% meer calorieën dan jij nodig hebt
    • En wil je op gewicht blijven? Dan eet je precies wat je nodig hebt

    Alle dagmenu’s zijn samengesteld door ons team van personal trainers en sport diëtisten, zoveel mogelijk volgens de richtlijnen van het voedingscentrum. Zo weet je dat je alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt.

    Voordelen van jouw FIT Personal Meal Plan

    • Je houdt makkelijker vol: Het grootste voordeel is dat je jouw FIT Personal Meal Plan makkelijker volhoudt. Je gaat namelijk niet te ver onder of boven je niveau eten. Je wijkt niet teveel af van je normale voedingspatroon. Je lichaam komt niet in een of andere shock. Je eet gewoon precies wat je nodig hebt!

    • Het is betaalbaar: Je hebt veel controle over de kosten, omdat je zelf bepaalt welke gerechten je inkoopt, in welke supermarkten en van welke merken. Wil je lekker goedkoop eten? Kies dan voor de simpele gerechten en koop de huismerken. Wil je liever culinair doen? Kies dan voor de uitgebreidere gerechten en koop A-merken. Je kunt hier dus je eigen keuzes in maken.

    • Je kunt lekker variëren: Zie dit meal plan als een buffet waar je uit kunt kiezen. In totaal bevatten alle dagmenu’s precies het juiste aantal kilocaloriën dat jij nodig hebt om jou doel te bereiken, maar er staat ook per gerecht vermeld hoeveel calorieën en macro’s dit bevat. Zo kun je ook met de gerechten spelen, zodat je op het juiste calorie niveau terecht komt.

    • Je bent snel klaar: Je bepaalt zelf hoeveel tijd je doorbrengt in de keuken. Als je weinig tijd hebt, bijvoorbeeld omdat je een drukke baan of gezin hebt, kies dan voor de simpele gerechten in jouw meal plan zoals wraps, smoothies of de één pans gerechten zoals chili con carne. Ook ontvang je een handleiding met tips over meal prep. Door bijvoorbeeld op zondag voor de hele week vooruit te koken, bespaar je superveel tijd en moeite tijdens je drukke werkweek. En je eet toch gezond!

    • Het is overzichtelijk: Je ontvangt een stap-voor-stap programma dat je als voorbeeld kunt gebruiken. Je weet precies wat je moet eten, hoeveel je moet eten, wanneer je moet eten en meer. Het is makkelijk want ook aan dingen zoals boodschappenlijstjes is gedacht.
    • Dus wil jij afvallen, meer spiermassa of gewoon gezonder eten?

      Probeer dan vandaag jouw FIT Personal Meal Plan!

Patrick S. Geverifieerde koper
21-09-2016
Een heel erg goed voedingsschema en een super trainschema
ik wil jullie bedanken. een heel erg goed voedingsschema en een super trainschema. door de fit methode zakt mijn vet percentage en wordt alles weer strakker. jammer dat ik dit niet 20 jaar geleden had. maar goed. weg gaan elke week lekker knallen en groeien. maaaaaaarrrrr wel clean trainen
Wesley van D. Geverifieerde koper
24-07-2016
Ik ben sterker dan ooit en heb zichtbare buikspieren. Dit smaakt naar zoveel meer.
Na een lange periode van demotivatie door een schouderblessure en toenemend lichaamsgewicht was voor mij de maat vol. De progressie is dusdanig dat langzaam deelname aan het Nederland Kampioenschap in komt.
Atty van der M. Geverifieerde koper
25-07-2016
Omdat het zo goed gaat heb ik mijn doelstelling verlegd naar 3 kilo.
Mijn doelstelling was 2 kilo in 2 maanden, maar na 3 weken had ik mijn doelstelling bijna bereikt, dankzij het dagelijkse voedingsplan.
Sonja T. Geverifieerde koper
30-08-2016
Duidelijk schema, jammer van geen gluten vrij
Blij met het schema, maar jammer dat er geen glutenvrije variant is. Nu zelf de recepten aanpassen aan mijn dieet, anders kregen jullie 5 sterren.
Ricardo Geverifieerde koper
29-07-2016
Al 16 kilo kwijt
Mijn tussenstand is. Dit is gemeten op 1 maart 2016 Systeem bloeddruk 137 over 104, is nu 129 over 86 gewicht was 131.4 is nu 116.0 vet percentage was 36.6 is nu 31.2 bmi was 37.1 is nu 32.8 wat vind je hier van?
Frank P. Geverifieerde koper
10-08-2016
9 kilo in 4 maanden
Mijn Personal Mealplan heeft ervoor gezorgd dat ik in 4 maanden, 9 kilo ben afgevallen. Ik had vrij weinig tijd om te sporten, dus er was maar een oplossing; op mijn voeding letten. Door het Personal Mealplan van FIT wist ik precies wat ik moest eten om af te vallen. Het gaf me handvaten om eindelijk af te vallen!

Waarom FIT.nl?

FIT.nl (voorheen Fitness-tips.nl) is zes jaar geleden gestart door een paar studenten die zich stoorden aan de hoeveelheid onjuiste informatie over sport en gezondheid op het internet. Als jonge enthousiastelingen meenden we deze sportfabeltjes de wereld uit te moeten helpen en daarom begonnen we een website met gratis, wetenschappelijk onderbouwde tips. Nu, een paar jaar verder, is dit project uitgegroeid tot de grootste fitnesswebsite van Nederland. Ik hoor je al denken: maar er zijn al zo veel van zulke websites… Dat klopt. Maar ons platform onderscheidt zich door de redactie die bestaat uit louter professionals, zoals: wetenschappers, sportdiëtisten en fysiotherapeuten. Samen beantwoorden we vraagstellingen over voeding, training en gezondheid – met een wetenschappelijke insteek. Ben je nieuwsgierig geworden? Lees hier dan meer over het team en onze missie.

TEAM FIT.nl

Momenteel bestaat het team van FIT.nl uit (sport)diëtisten, personal trainers, wetenschappers en fysiotherapeuten. Ons wetenschappelijk personeel komt vooral uit de hoek van de (medische) sociologie, een tak van sport waar flink gehamerd wordt op de correcte uitvoering en interpretatie van wetenschappelijk onderzoek. Maar kennis is natuurlijk niet alles… Bereikbaarheid en een supersnelle functionele website zijn net zo belangrijk. Onze ict-deskundigen en online marketeers zorgen ervoor dat de informatie bij de juiste doelgroep terecht komt.

Onze missie

De missie van FIT.nl is het leveren van correct onderbouwde informatie over sport, voeding en gezondheid.

We beantwoorden vragen die onder sporters leven, maar ook vinden we het belangrijk om onze lezers op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen in ons vakgebied. Ons doel blijft hetzelfde: het zijn van een online platform en autoriteit, waar men terecht kan voor betrouwbare informatie over alles dat met fitness te maken heeft.

De insteek van deze website is om de waarheid zo dicht mogelijk te benaderen en hier werkbare adviezen uit te destilleren. Deze informatie is gebaseerd op beperkte middelen die de wetenschap en ervaring ons aanreikt.

De wetenschap heeft niet overal antwoord op

Meestal is het mogelijk om een onderzoeksvraag te beantwoorden met duidelijke theorieën en onderzoeksresultaten. Helaas heeft de wetenschap ook niet altijd een sluitend antwoord op alle vragen. Fitness is natuurlijk een relatief jonge tak van sport, dus onderzoek naar fitness is dat ook. Vooral als er sprake is van nieuwe ontwikkelingen, is er wel eens te weinig onderzoek bekend over een bepaald onderwerp. Soms is er geen consensus over een bepaalde probleemstelling, dan is er sprake van (ogenschijnlijk) tegenstrijdige resultaten. Zoals je waarschijnlijk begrijpt, maakt dit het soms lastig om een sluitend advies te geven. In die gevallen vallen wij terug op common-sense en opgedane trainingservaring. En héél soms zeggen we: hier komen we later op terug.

Het perfecte advies bestaat dan ook niet, omdat ideeën en theorieën constant worden verworpen en herzien.

Dit betekent dat oude artikelen soms onvolledig of onjuist zijn, aangezien we niet alles direct kunnen aanpassen of bijschaven. Daarnaast overzien wij als ‘professionals’ ook eens een onderzoek of maken we een ander foutje. Shit happens!

Maak je eigen keuzes

Ook hier geldt het aloude cliché: er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Oftewel, in het voedings- en trainingswereldje zijn er meerdere methoden die tot succes leiden. Wij adviseren om te testen wat het beste bij jouw lichaam past. Door verschillende trainingsmethoden of diëten te gebruiken, doe je niet alleen extra ervaring op, maar leer je ook wat voor jou echt werkt. Vergeet daarnaast niet dat er veel factoren zijn die het succes bepalen van een bepaalde methode of richting. Doe vooral je voordeel met informatie over voeding en training – maar uiteindelijk zal iedereen een ander trainingseffect ervaren. Onze doelstelling is om jouw de juiste informatie te geven. Dan kan je zelf kiezen welk pad het beste bij je past.

Onafhankelijke positie

Wij hebben vanaf de start gekozen voor een onafhankelijke positie omdat wij denken dat het eerlijke verhaal uiteindelijk de langste adem heeft. Adverteerders hebben daarom nooit invloed op onze adviezen. Dit zie je bijvoorbeeld terug in een artikel over eiwitshakes, waarin wij aangeven dat een eiwitshake niet noodzakelijk is voor spiergroei.

Veel gestelde vragen

Wil je afvallen? Met de dagmenu’s kan je tot ongeveer 1 kg per week afvallen. Wil je iets sneller afvallen? Neem dan bijvoorbeeld een boterhammetje minder of een eetlepel rijst minder. Let er wel op dat je voeding voldoende in balans blijft. De dagmenu’s zijn zo opgesteld dat je alle belangrijkste voedingsstoffen binnenkrijgt (voldoende macro’s, vitamines, mineralen, etc), dus neem deze zoveel mogelijk als voorbeeld. Wil je aankomen? Met de dagmenu’s kan je tot ongeveer 0.5 kg per week aankomen. Wil je iets sneller aankomen? Let er dan ook op dat je voeding voldoende in balans blijft.
Je ontvangt 14 dagmenu’s met 40+ gerechten om mee te variëren. Denk hierbij aan heerlijke recepten zoals Thaise curry’s, Wraps met Zalm, Exotische Smoothies, maar ook simpele tussendoortjes zoals lekkere tosti’s of pannenkoeken. In totaal ontvang je meer dan 40+ gerechten. Daar zit voor iedereen wat tussen. En je kunt er dus wel even mee vooruit!


Een goede variatie-tip:
Zie dit meal plan als een buffet waar je uit kunt kiezen. Gebruik het als voorbeeld. Je hoeft niet alles te eten. Je kunt zelf kiezen welke gerechten jou aanspreken. In totaal bevatten alle dagmenu’s precies het juiste aantal calorieën dat jij nodig hebt om jou doel te bereiken, maar er staat ook PER GERECHT vermeld hoeveel calorieën dit bevat. Zo kun je ook met de gerechten spelen, zodat je op het juiste calorieniveau terecht komt. Het is daardoor heel flexibel en je kunt lekker variëren.
Dat ligt eraan hoe jij zelf inkoopt. Je hebt hier dus erg veel controle over!

Ten eerste kun je zelf kiezen wat je eet. Zo kan je dus de kosten controleren. Je kunt namelijk zelf bepalen of je alles gaat volgen, alleen 1 of 2 specifieke dagmenu’s gaat volgen of bijvoorbeeld een selectie van je favoriete gerechten. En als je voor de minder ingewikkelde gerechten gaat zoals de pasta’s en de smoothies, zul je ook minder kwijt zijn aan boodschappen. Natuurlijk kan je af en toe afwisselen met wat uitgebreidere gerechten zoals een Thaise curry of een Spaanse stoofmaaltijd! Je kunt hier dus je eigen keuzes in maken.

Ten tweede kan je zelf kiezen welke merken je inkoopt. Je kunt huismerken kopen of A merken kopen. Als je gewoon huismerk spullen koopt, zal het altijd wat goedkoper zijn! Dit heb je dus zelf in de hand.

Ten derde kan je zelf kiezen waar je inkoopt. Alle ingrediënten zijn in alle populaire Nederlandse supermarkten verkrijgbaar. En als je bij de Lidl of Aldi koopt, is het vaak goedkoper dan bij de Albert Heijn. Zo kan je eenvoudig besparen.

Om jou toch een indicatie te geven:
Reken voor 1 persoon ongeveer tussen de 50-60 EUR per week voor boodschappen. Als je voor meerdere personen gaat koken, zal de prijs per persoon wat lager liggen, omdat de meeste supermarktverpakkingen zijn afgestemd op 2 personen of meer. Bij 2 personen kun je dus uitgaan van ongeveer 40-50 EUR per persoon per week.
Je bepaalt zelf hoeveel tijd je doorbrengt in de keuken. Als je weinig tijd hebt, bijvoorbeeld omdat je een drukke baan of gezin hebt, kies dan voor de simpele gerechten in jouw meal plan.

Er zitten namelijk veel gerechten tussen die erg eenvoudig te bereiden zijn. Denk aan:
  • Smoothies, waarbij je alle ingrediënten in een blender gooit en klaar ben je.
  • Simpele 1 pans gerechten zoals lekkere eiwitrijke pannekoeken of een mexicaanse chili con carne, waarbij je alles gewoon bij elkaar in 1 pan kan doen
  • Zalmwraps waar je niet eens een pan voor nodig hebt, maar die je zo kunt rollen

Ook krijg je er een handleiding met meal prep tips bij. Dit is erg handig, want je kunt dan vooruit koken. Kies een dagmenu of een paar gerechten die je bevallen, kook 3-4 dagen vooruit op zondag (2-3 uur in de keuken op zondag) en in de dagen erna hoef je niks meer te doen! Zo bespaar je superveel tijd en moeite tijdens je drukke werkweek, en weet je dat je toch goed bezig bent met je voeding!
Je ontvangt op alle aankopen onze “14 dagen bedenktijd garantie”. Mocht het toch niet helemaal zijn wat je hoopte? Laat het ons dan binnen 14 dagen weten en dan retourneren wij jouw geld!